Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

A Google folyamtos változásának eredménye: Építs a felhasználói élményre, mert az fontosabb a linkeknél!

2016.09.12

2013-ban olyan SEO változások történtek, melyek alapjaiban változtatták meg az addigi felfogás és működést. Nem elé, hogy a keresőalgoritmusok frissítésével egyre bonyolultabbá vált jól optimalizálni és lefülelnek már szinte mindent, ami egy kis sunyi előnyhöz juttatnak másokkal szemben.

 

2013-ban hatalmas hír volt, hogy a Google frissítette a Webmester Súgó dokumentációját, melyben azt hangsúlyozza, hogy a linképítésre helyezett hangsúly helyett a felhasználói élmény erősítésére kellene összpontosítani. A módosítás egyébként a Searchengineland.com szerint egészen pontosan 2013 május 27-én látott napvilágot, minden előjel nélkül.

 

A Seo szakemberek, a webáruház tulajdonosok, fejlesztők nagy része a kulcsszavazással bíbelődik, ami a lehető legrosszabb, hiszen büntetést is vonhat maga után. A második legnépszerűbb módszer a linképítés, linkmarketing, melyre egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek. Ez igazán jó és hatékony, ám a Google így fogalmazott:

 

"Felejtsétek már el a linképítést, és helyette a felhasználói élményre építsetek!"

 

Hát, nagyon úgy néz ki, hogy mostantól nem lehet a linképítésre helyezni a hangsúlyt, tovább kell fejlődni és tovább kell fejleszteni a weboldalt is, hogy minél erősebb legyen a felhasználói élmény. Egyébként ebbe beletartoznak olyan egyszerű megoldások is, mint a gyorsan betöltődő oldal.

 

A két elv összehasonlítása egyébként nagyon is hasznos dolog, akár weboldal tulajdonosként, akár fejlesztőként olvassuk, mert sokat meg lehet érteni a Google koncepciójából.

 

Nézzük először a frissítés előtti elvet angol nyelven :

 

"In general, webmasters can improve the rank of their sites by increasing the number of high-quality sites that link to their pages."

 

És íme az új elv, szintén angol nyelven:

 

"In general, webmastars can improve the rank of their sites by creating high-quality sites that users will want to use and share."

 

Mindez magyarra fordítva a következőképpen néz ki:

 

Régi irányelv:

 

" A webmesterek általában úgy javíthatják a webhelyek rangsorát, hogy növelik a saját oldalaikra hivatkozó jó minőségű webhelyek számát"

 

Frissítés utáni irányelv:

 

"A webmesterek általában úgy javíthatják a webhelyek rangsorát, hogy növelik a saját oldalaik minőségét a magasabb felhasználói élmény és a több megosztás érdekében."

 

Mindez azt eredményezi, hogy ettől kezdve a tartalom és minőség sokkal nagyobb súlyú tényező a Google algoritmusok szemében, mint a kiváló linképítés, linkmarketing. A Google lényegében maga fölé helyezi a felhasználót, így ami a felhasználónak jó, az a Google-nek is. Ide tartozik például az is, hogy a megosztás egyszerű és könnyű legyen, a megosztási gombok a lehető legkényelmesebb helyen legyenek elhelyezve.