Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Élj a hashtag (kettőskereszt) lehetőséggel is!

2016.08.12

2013-ban a Google egy újdonsággal állt elő, mégpedig azzal, hogy a hashtag azaz a kettőskereszt ("#") a rangsorolási tényezők közé került. A Google egyre inkább abba az irányba fejlődik, hogy információkat rejtsen el a weboldal tulajdonosok és fejlesztők elől. Éppen ezért minden olyan tényezőt érdemes komolyan kezelni, ami segítséget adhat arra vonatkozóan, hogyan jutnak el hozzánk a látogatóink.

Fontos, hogy aktívan használjunk minden egyes lehetőséget, ami közelebb vihet minket a jobb helyezéshez, így a Google+ is jelentős csatornának számít, ami egyre nagyobb jelentőséget szerez magának.

 

Ha valaki még nem ismerné a kettőskeresztet, akkor érdemes egy kis energiát szánni a megismerésére. Valószínűleg a fiatalabb korosztály jól tudja használni a hashtag-et, mert nem csak a Google+, de az instagram is ezzel teszi lehetővé, hogy feltöltött tartalmainak megcímkézzük. Olyan ez, mint a webáruházaknál a címkefelhő. Nagy segítség és egyre fontosabbá válik a Google találati listájának alakuláskor is.

 

A Google egyik embere, Zaheed Sabur egyik bemutatóján épp erről beszélt. Elmondta, hogy a "#" nem csak arra való, hogy címkézzünk és számunkra megfelelő tartalmakat jelenítsünk meg, hanem sokkal több lehetőség rejlik benne. Sabur elmondta, hogy a Goggle+ a Google találati listáján kiemelt szerepet kap, így a jövőben egy jó weboldal nem hagyja ki ezt a csatornát sem.

 

Nézzük, hogy működik a hashatag!

 

• Ha rákeresel hashtaggel valamire, például #organikusszappan, akkor rengeteg olyan poszt meg fog jelenni, a mi ezzel kapcsolatos.

• Csak akkor láthatod ezeket a posztokat, ha azok publikusak, ellenkező esetben nem jelennek meg.

• Ha rákattintasz egy ilyen posztra, akkor a Google+ oldalon belül minden olyan posztot látni fogsz, melyet ezzel címkéztek fel. Manapság az Instagarm képei jelennek meg elsőnek és a legtöbb poszt ezekkel van teli, így ezt a csatornát sem szabad hanyagolni.

• Minden olyan közösségi oldal hashatg találatai láthatóak, melyek az adott szóval lettek felcímkézve és publikusak.

 

A frissítés a szokásokhoz híven először az Egyesült Államokban és Kanadában vált elérhetővé, de ma már nálunk is működik.

 

Annyira egyszerű a dolog, hogy ha például webáruházad van, a termékekről vagy azokhoz kapcsolódó témákról készíthetsz képet, idézetet fotózhatsz, majd feltöltöd például Instagramra és minden olyan szót (angol, magyar, akármilyen nyelven) hozzáadsz kettőskereszt után, mire gondolod, hogy rákeresve ez releváns találatnak számít majd. A Google igyekszik bonyolítani és ezzel tisztességes versennyé tenni a keresőoptimalizálást, így elképzelhető, hogy később erre is szabályokat állít majd fel. Szóval csak óvatosan a kulcsszavazással és hashtag-eléssel, de kihagyni sem szabad!