Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Így keresőoptimalizáld webáruházad!

2016.07.07

A webáruház tulajdonosait leginkább ezek a kérdések foglalkoztatják:

• Hogyan keresőoptimalizáljam a webshopot?

• Hogyan szerezzek több látogatót?

 

Ezekre egyszerű, ám sokrétű a válasz, melynek egy része a laikusok számára is érthető, ezáltal bárki képes használható SEOt készíteni internetes áruháza számára, ha hajlandó időt szánni rá. Persze igazán hatékony és profi keresőoptimalizálást sem nehéz "beszerezni", ám ez már nem a csináld magad kategória, hanem busásan megtérülő befektetés.

Cikkünk a fentebb feltett kérdésekkel foglalkozik olyan szempontból, hogy mindezeket hogyan képes egy nem szakember webshop tulajdonos megoldani.

 

Minden weboldal egyedi megoldásokat igényel, és ez még inkább így van, ha webáruházról van szó, hiszen a kereskedelem egy hatalmas verseny, örökös harc a vásárlók "kegyeiért.

Egy webáruházban a fő tartalmat a termékképek, rövid leírások, terméknevek, termékleírások adják, valamint roppant nagy jelentőséggel bír a blog is, melyen rendszeresen publikálva javítható a találati listán elfoglalt helyezés.

Nagyon sok oldalon nincs blog, nincs plusz szöveges tartalom, sőt, még hosszabb, használható termékleírás sem. Ezen oldalak egy része nem áll jól a találati listákon, ám több esetben is azzal az érdekességgel találjuk szemben magunkat, hogy egy, szöveges tartalmat alig megjelenítő oldal is előkelő helyen áll, ráadásul stabilan. Mindebből az következik, hogy egy internetes áruház nagyon is alkalmas a keresőoptimalizálásra.

A látogatók nagyobb részre még ma is az organikus találatokról érkezik, így az adwords még mindig nem győzte le a kiváló SEOt. Ha érdekel a téma, akkor ajánlom figyelmedbe a következő cikket: Adwords vagy SEO? Melyik válasszam?

Az Adwords persze nem leírandó, mert roppant jó lehetőségről van szó, ami a kezdetekkor, mikor gyorsan sok látogatót kellene szerezni, nagyon hatékony eszköz.

A hosszú távú megoldást viszont a jó SEO jelenti, ami befektetést igényel, ám nagyon sok pénzt tud megspórolni, mivel nem lesz szükség pénzt áldozni a hirdetésekre.

 

Mikre kell kiemelten odafigyelni?

 

A megfelelő kulcsszavak és kereső kifejezések megtalálására, ezek megfelelő használatára.

Az adott termékek miatt a kulcsszavak kiválasztásakor szűkös keretek között mozgunk, de ez inkább segítség, mint hátrány, hiszen a kereső önmagában szűrőként viselkedik, mely főleg azokat a látogatókat "küldi" hozzánk, akikből potenciális vásárló válhat. Fontos, hogy azokat a szavakat használjuk, melyekre a termékeinket megvásárolni hajlandó internetezők rákereshetnek és ne olyanokat,a miket valószínűleg senki nem fog beírni a keresőbe.

 

A webáruház optimalizálásáról

 

a webshopok optimalizálása sokkal több és sokkal nehezebb feladatokat sorakoztat fel, mint egy egyszerű céges weboldal, ahol nem kell semmit eladni, leginkább információközlésre használatos.

 

Kezeld jól a már nem forgalmazó termékoldalakat!

Sokszor előfordul, hogy a tulajdonosok nem fordítanak elég figyelmet a megszűnt termékoldalak kezelésére és nincs meg a megfelelő átirányítás. Az URL megválasztásánál nem lehet könnyelműnek lenni és olyat érdemes választani, ami az újabb termékek forgalmazását ugyanazon az elérési útvonalon teszi lehetővé.

Egy előrelátó, alapos tulajdonos vagy szakember a főoldal és termékoldal mellett törődik a kategóriaoldalakkal is, hiszen nagy SEO lehetőségeket tartogatnak ezek is és jól rangsorolhatóak.

 

Gyors betöltődés

 

Ha fellépsz egy oldalra és várakoznod kell, mert lassan töltődik, valószínűleg nem leszel visszatérő vendég. Más is így van ezzel, ezért a gyors betöltődés elengedhetetlen. A lassulást főleg a nagyméretű képek és a sok helyen látható animációk okozzák. Hagy el az animációt és használj kisebb képeket, így nem veszítesz látogatót az oldalad lassúsága miatt.

A webáruház célja a profit, ezért célszerűnek, felhasználóbarátnak kel lennie ahhoz, hogy az emberek végül nálad költsék el a pénzüket.

 

Brandépítés

 

Mivel már minden terméket, minden szolgáltatást és mindent az g adta egy világon el lehet érni az interneten, minden eszközzel arra kell törekedni, hogy valahogy kilógj, valahogy téged válasszanak az emberek. Ennek egyik kiváló módja a brandépítés, melyre számos eszköz alkalmas.

Sok szakmai blog, portál, fórum létezik, ahol szeretik a minőségi írásokat, élj ezekkel a lehetőségekkel és a közösségi médiát is használd a lehető legnagyobb mértékben.

 

Közösségi média

 

A social média ma már a kereskedelem egy új és egyre alapvetőbb színtere, ahol mindenki képviseli magát, aki egy kicsit is odafigyel webáruháza sikerére. A közösségi oldalakon való jelenléttel a webshop bekerül a köztudatba, valamint a megosztások révén jobb helyezést is kiharcolhat magának a találati listákon. A marketing terv elkészítésekor külön figyelmet kell szentelni a közösségi médiának és egy komoly, fontos csatornaként kell tekinteni rá.