Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

KEI – Webáruházunk hatékony kulcsszavainak képlete

2016.07.14

Egy webáruház esetében nem csak a kereslet függvénye a siker, webáruházunk hírének el is kell jutnia leendő vásárlóinkhoz. Ennek egyik fontos eleme a megfelelő kulcsszavak használata. A jó kulcsszavakért nagy a verseny, és ebbe nekünk is be kell szállnunk.

 

Hogy megtudjuk, mennyire keresett egy adott kulcsszó, a legegyszerűbb, ha beírjuk azt a Google keresőbe és megnézzük a találati listát.

 

Ha jól ismerjük a piacot és tudjuk, hogy mennyire népes a konkurencia, akkor a dolgunk már viszonylag egyszerű, csupán el kell osztani a versenytársak számát a keresések számával. A magas értékek alapján leszűrhetjük a tanulságot, vagy a keresések száma alacsony, vagy a kulcsszóért folyó verseny túl erős. Az ilyen eredményt produkáló kulcsszavak nem jelentenek túl jó választást.

 

A Kulcsszó Hatékonysági Index, vagy ahogyan angol rövidítése után gyakrabban halljuk, a KEI (Keyword Effectiveness Index) egy viszonylag pontos számítási módszer, ahol a havi keresések számát megszorozzuk kettővel, majd elosztjuk a versenytársak számával.

 

A KEI képlete alapján az lesz a hatékonyabb kulcsszó, amelyik a magasabb értéket kapja. A webáruházunk termékeihez szánt kulcsszavakat a KEI képletével rangsorolhatjuk. Érdemes a magasabb értéket kapott kulcsszavakból építkeznünk, ha sikeres webáruházat szeretnénk készíteni. Tartsuk ugyanakkor szem előtt azt is, hogy az adott kulcsszó azért is kaphat magas értéket, mert kevés versenytárs vagy kisebb keresési érték tartozik hozzá. Ezért nem biztos, hogy a legmagasabb KEI értéket kapó kulcsszó lesz a legjobb választás.

 

A kiválasztott kulcsszavak felhasználása előtt nem árt végiggondolnunk, hogy azok elég logikusak-e webáruháznuk szempontjából és észben tartanunk, hogy a versenytársak nagy száma nem biztos, hogy releváns valóságot jelent.

 

Itt érdemes megjegyezni, hogy a szavak többletjelentése miatt a találati listán olyan találatok is meg fognak jelenni, amelyek valószínűleg nem jelentenek semmiféle konkurenciát. Például a „tigris” szó nem csak a közismert ragadozót jelentheti, hanem az iraki folyót, a német harckocsit, Micimackó barátját, a kínai horoszkóp egyik jegyét, vagy William Blake híres versének címét is.