Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Több vevő – tippek, amikkel magad is elérheted

2016.08.15

A keresőoptimalizálás a webáruházak legjobb eszköze a látogatószerzésre. Nagy kérdés már a webshop indulása előtt, hogy SEO szempontból a brand alapú vagy a keresőszavas domain a nyerő. Mindkét megoldás mellett vannak pro és kontra érvek, konkrétan egyik mellett sem lehet kiélni és egyik megoldást sem lehet leírni. Ha csak egy márkánk van, akkor célszerű és ésszerű annak márkanévre alapozni a domain nevet, már ha lehetséges. De még ebben az esetben sem rossz megoldás egy olyan szót használni, ami általánosságban jellemző a termékekre. Ha több márkával töltjük fel online polcainkat, olyan domaint érdemes keresni, amely minden egyes termékre jellemző és teljesen fedi a webshop kínálatának milyenségét.

 

Tartalom

 

A domain mellett nagyon fontos és folyamatosan frissítendő, átgondolandó tényező a tartalom. Ennek tekintetében a SEO és a tartalommarketing a mérvadó. A webshopok legtöbbször másolt tartalommal dolgoznak, már ha egyáltalán van értékelhető mennyiségű szövegezés. Sok esetben néhány lopott mondattal elintézik a termékeket, ezzel viszont nem tesznek eleget a keresőoptimalizálás sem pedig a tartalommarketing elvárásoknak, így a helyezésen és a látogatók számán is meglátszik majd eme hiányosság eredménye. Ugyanakkor ezeknek a webshopoknak is van lehetőségük labdába rúgni, ám a tartalomra odafigyelő társaik sokkal sikeresebbek lesznek és sokkal előrébb jelenek meg a találati listán.

Itt a legfontosabb kérdés az, hogy mennyire vagyunk képesek befektetésként tekinteni a SEO és tartalommarketing kiadásokra. Ha kiadásnak tartjuk ezeket, akkor a siker egyáltalán nem garantált, viszont ha befektetésként nézünk rájuk és nem garasoskodunk, az eredmény hamarosan kopogtatni fog és busásan megtérül.

 

Kulcsszókutatás

 

Nem mindegy, hogy milyen minőségű és mekkora számú kulcsszóval optimalizáljuk a weboldalunkat. A jó kulcsszavak megtalálása nem egyszerűen annyi, hogy kigondoljuk, mi is lehet jó. Kutatni, elemezni kell és azokat a szavakat, kifejezéseket használni, melyek jól teljesítenek. A kulcsszókutatásnak több módja is ismert, egyik – másik könnyen elérhető egy egyszerű, nem szakképzett weboldal tulajdonosok számára is, azonban a komolyabb eredmények már szaktudással rendelekző profi segítséget kívánnak meg.

A kulcsszóelemzés hatékony eszközei a Google által kínált lehetőségek, melyek lényegében első kézből származó információt jelentenek. Az sem elhanyagolható, amit versenytársaink oldalairól leleshetünk, hiszen a konkurenciát megelőzni mindenki számára cél. Ha valaki másnak bevált, te miért ne használnád?

Ha megvagy a megfelelő kulcsszavakkal, az alapbeállításokat is sokkal profibban tudod megadni. A <title> érték például kiemelt fontosságú, a Google számára komoly rangsoroló tényező, így annak a lehető legjobban le kell fednie az oldal tartalmát. A kulcsszavakkal érdemes vigyázni, használatuk nem azt jelenti, hogy lépten nyomon, öncélúan alkalmazzuk őket, halmozásuk ráadásul akár Google büntetést is vonhat maga után.

 

Meta leírások

 

sokszor előfordul, hogy nincsenek kitöltve a meta leírások, melyek igen fontosak és a kulcsszavakon kívül figyelemfelkeltőnek, a potenciális látogatók számára roppant mód relevánsnak kell lenniük. A meta leírások két szempontból is lényegesek:

 

• A Google rangsorolási algoritmusában előkelő helyen szerepelnek

• Ezek a szövegek olvashatók az organikus találati listában a cím alatt, így ezek csábítják el vagy hagyják hidegen a az interneten keresgélőket

 

Minden lehetőséget meg kell ragadni a webáruházunk optimalizálására, hiszen iszonyatosan nagy a verseny és ha mások jobbak, ügyesebbek, több időt, energiát és pénzt fektetnek be, akkor ők viszik el a látogatók nagy részét, akik náluk költik el a pénzüket.

 

Képek

 

A nagy mennyiségű szöveget tartalmazó oldalakon is fontosak a képek, de egy olyan webáruházban, ahol főleg képek adják a tartalmat, még jelentősebbé válik ezek minősége. Az egyediség, a minőség, az alt tag, a méret...mind, mind fontos tényező SEO szempontból.

 

Ha kész vagyunk mindezzel, akkor következő lépésként az offsite SEO erősítésén kell dolgoznunk.