Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

5 tipp weboldalad látogatottságának növeléséhez

2016.10.02

A vállalkozások weboldalának elsődleges célja a profit. Ennek eléréséhez pedig látogatottságnövelésre van szükség, mely közvetve, de megkerülhetetlenül hoz többet a konyhára. Az ügyfélszerzésre számos megoldás létezik, ezek közül mutatjuk most be az 5 leghatékonyabbat, melyek alkalmazásával nagyobb haszonra tehetünk szert.

 

1. Minden eszközön légy elérhető!

 

Weboldalad legyen reszponzív, így akár tableten, akár okostelefonon is maradéktalanul tökéletes módon betöltődik, használható. Ennem az utóbbi években lett nagy jelentősége, hiszen egyre inkább használunk kisebb felbontású képernyőket (okostelefon, tablet, netbook) az internetezésre, így a különböző szolgáltatások keresésére vagy vásárlásra is. Ugyanakkor nem csupán a kisebb méretű képernyőkhöz kell igazodni. Az okostelevíziók, nagyméretű monitorok szintén nagy számban vannak használatban, ezért ezeken is tökéletes designra van szükség. A reszponzivitás tehát elkerülhetetlen akkor, ha nem akarunk hátrányból indulni.

 

2. Növeld a betöltődés sebességét!

 

Egy lassan betöltődő oldalra nem fog mindenki várni, van, aki egyszerűen továbblép, más oldalt keresve. Pont ez az oka annak is, hogy ha rangsorolásról van szó, a Google is előnyben részesíti a gyorsan betöltődő webhelyeket. A gyorsaság a felhasználói élmény része, mely komoly jelentőséggel bír a keresőoptimalizálásban.

A lassúságnak több oka lehet, legtöbbször a nem megfelelő forráskód, a nagyméretű képek okozzák a bajt, de néha a tárhelyszolgáltató a hibás. Azt azonban jó tudni, hogy nem kell azonnal a szolgáltatónál panaszkodni, mert egy jól felépített oldal egy gyengébb tárhelyen is megfelelően működhet.

 

3. Egyedi tartalmakat használj!

 

A Google kimondottan szereti az egyedi tartalommal dolgozó weboldalakat és egyáltalán nem kedvei a másolást. Ugyanígy vannak vele a felhasználók is, bár nekik kevesebb rálátásuk van arra, hogy a tartalmad másolt-e vagy sem. A szakemberek és az, aki egy kicsit utánanéz a SEO-nak, tudhatja, hogy általánosan elfogadott igazság, hogy csak az egyedi tartalom képvisel valódi értéket. Ezt úgy, ahogy van bele lehet írni a nagykönyvbe, hiszen "A tartalom a király" már szállóige.

Az egyedi tartalmakat, melyek nem csak összeírt mondatok, de valós információkat is tartalmaznak, ráadásul olvasmányos formában, mindenki szereti, még a Google is. Ennek eredménye pedig a jobb helyezés és a visszatérő látogatók, akikből valószínűleg megrendelő, vásárló, ügyfél válik majd, hiszen azt kapják, amit elvárnak.

Az egyedi szövegeket céges blogon, termékleírásoknál, híreknél publikálhatjuk, legjobb, ha rendszeresen frissítünk.

 

4. Megosztás a közösségi oldalakon

 

A szociális média manapság már az egyik legjobb reklámfelület, hiszen szinte mindenkihez elér, akár napjában többször. Természetesen több lehetőséget tartogat azok számára, akiknek a célközönsége a fiatalok, de ha jól használjuk a közösségi hálózatokat, bármilyen vállalkozással csak profitálhatunk belőle. A Facebook, Instagram, Twitter, Google+ mind lehetőséget ad posztokra, képek feltöltésére, egyszóval a jelenlétre és a weboldalunkra csábításra.

A megfelelő marketing alapeleme a közösségi média, nélküle komoly hátrányban vagyunk a többiekkel szemben.

 

5. Linkmarketing

 

A látogatottságnövelés egyik legjobb, vagy talán a legjobb eszköze a megfelelő linkmarketing. Milyen a megfelelő linkmarketing? Természetesen olyan, ami a Goggle irányelveknek maradéktalanul megfelel. Nagyon fontos kitétel: Kizárólag a természetes linképítésnek van haszna a keresőoptimalizálásban. A nem megfelelő linképítés ráadásul Google büntetést vonhat maga után.

Számos lehetőségünk van a linkmarketingre. Vásárolhatunk Pr cikkeket, melyekben az oldalunkra mutató linket helyezünk el, melyet el kell látnunk a rel="nofollow" attribútummal, de számos offsite SEO lehetőség is van. Megjelentethetünk sajtóközleményt, vagy mások weboldalain, blogokban írásokat posztolhatunk.