Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

8 tényező mely megmutatja, minek lát a Google : értékes oldal vagy csak webszemét?

2016.09.29

Attól, hogy neked kimondottan tetszik a saját oldalad és szerinted kitűnő, még lehet, hogy a Google teljesen máshogy gondolja. Rengeteg kitételnek kell megfelelni ahhoz, hogy szeressen a Google, ezért érdemes időnként átnyálazni néhány szempont figyelembe vételével a weboldalad tulajdonságait.

 

Íme 8 kérdés, melyek rámutathatnak a hiányosságokra, melyek miatt a Google szemét kategóriába sorol

 

1. Alig vagy jelen a közösségi oldalakon?

 

A nem megfelelő minőségű, black hat Seo-t használó, találatokat manipulálni kívánó oldalak nem vagy ritkán használják a közösségi média adta lehetőségeket és nagyon kevés megosztásuk van ezeken. Őket nevezzük szpemmereknek. Nincs közösségi média használat, csak az egyszerű Google manipuláció, ami manapság már nem működik. Ha értékes weboldalt akarsz működtetni, akkor többek között használd a szociális médiát!

 

2. Túloptimalizált az oldalad?

 

A túloptimalizálást azonnal fel lehet ismerni az indokolatlanul ismétlődő, burjánzó kulcsszavakról, melyek a szöveges tartalmakat csak firkálmánnyá teszik. Íme egy példa:

 

" A látogatottság növelése nagyon fontos, hiszen a látogatottságnövelés nagyobb profithoz vezet, ezért bízd szakemberre weboldalad látogatottságának növelését. A szakember tisztában van a látogatottságnövelés lehetőségeivel, és munkája több látogatót eredményez."

 

Ha nem akarsz ebbe a hibába esni, úgy írj, ahogy szóban is elmondanád valakinek az adott szöveget. Nem kell a túl sok kulcsszó, legyen változatos és értékes a tartalmad!

 

3. Érvényesül a "Content is King"?

 

A Google és az internet népe is szereti az egyedi tartalmakat. Fontos, hogy olvasmányos, informatív vagy épp szórakoztató, érdekes, a célközönséged számára releváns tartalmakat publikálj, melyek nem másolatok, hanem egyedien összerakott bejegyzések, cikkek.

Sajnos még mindig jellemző, hogy a webáruházak nem törődnek az egyediséggel és egy-egy termékleírás több webshopnál is megjelenik változatlan formában.

 

4. Főleg hirdetésekkel van teli az oldalad?

 

A Google szemében webszemétnek számító szpemmer oldalakon megjelenő tartalmak több mint fele hirdetés, reklám, hiszen a tulajdonosaik csak gyors pénzszerzésre használják őket. Ha a vállalkozásod számára fontos a weboldal, akkor nézd át tüzetesen és kritikus szemmel a tartalmaidat, vizsgáld meg, hogy nincs-e túl nagy százalékban reklám? Ha igen, gyorsan javítsd a helyzetet, túl nagy kockázatot jelent!

 

5. Sok a 404 és a tört link?

 

A Google hátrasorolja a sok nem létező oldal és tört link miatt a weblapokat, ezért mindig fontos figyelni a frissítésre. Ráadásul az internetezők sem szeretik az ilyesmit, potenciális ügyfeleket veszíthetsz miatta. Legyen "update" a honlapod, frissítsd a linkeket, tartalmakat!

 

6. Az oldaladra mutató linkek többsége ócska?

 

Az alacsony minőségű tartalmakra nem fognak az erősebb oldalakon hivatkozni. Ez is probléma, de büntetést nem von maga után. Viszont amennyiben a legtöbb rád mutató link gyenge minőségű a Pingvin akár büntetéssel is sújthat, ugyanis szpemmernek néz miatta. A minőségi tartalom roppant fontos, hiszen ha jót és jól publikálsz, minőségi linkeket kapsz, mert az interneten a te írásaidra fognak hivatkozni.

 

7. Egy témához sok domaint használsz?

 

A Google szpemmernek nézi azokat az oldalakat, melyek több tíz vagy akár ezer domaint is megvásárolnak egyetlen termék vagy szolgáltatás népszerűsítéséhez. Ezen domainek alatt pedig általában másolt tartalom található, semmi egyediség, semmi igényesség. Hamar kiderül, nem érdemes ezzel operálni, inkább egy fő oldalt használj és ennek tökéletesítésére, reklámozására koncentrálj!

 

8. Használsz "feketekalapos" SEOt?

 

Ha olyan megoldásokat használsz, melyeket a Google tilt előbb vagy utóbb büntetést kapsz érte. Nagyon sok lehetőség van a helyezések manipulálására, de hosszú távon mindegyik csak bajt okoz. Ha a weboldaladon például ezen megoldásokkal operálsz, valószínűleg nem szeret a Google:

• csak a keresőrobotok által látható rejtett linkek

• a háttérrel megegyező színű szöveg, mely szintén a keresőrobotoknak látható, így nem "ciki" a látogatók előtt, de nagyon kulcsszavas

• képernyőből kilógó szövegek

 

Előfordulhat, hogy egyik-másik pontban véletlenül sikerült rossz útra tévedned, de nagyon fontos, hogy folyamatosan odafigyelj ezekre, mert nagy a verseny és könnyű kipottyanni, hátra sorolódni, büntetést kapni vagy csak egyszerűen látogatókat, ezzel ügyfeleket veszíteni. A minőségi tartalom mindent visz, ez egy befektetés, ami busásan megtérül.