Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Hogyan rangsorol a Google linkek nélkül?

2016.09.02

A Google rangsorolása roppant sokrétű és úgy tűnhet, követhetetlen. Számos tényező összejátszása adja meg az aktuális helyedet a találati listán, nem csak az oldaladra mutató linkek minősége és száma.

Ha egy új weboldal tulajdonosa vagy és roppant igényes, minőségi, informatív és főleg egyedi tartalmakat publikálsz, de még egy link sem mutat rájuk vagy éppenséggel már régóta működik az oldalad, jó cikkekkel, de alig mutat rá link, akkor valószínűleg elgondolkozol a következő két kérdésen:

• Ha egyetlen link sem mutat egy adott weboldal tartalmára, akkor hogyan határozza meg a Google, hogy milyen a publikációk minősége?

• Ha sok link mutat egy adott tartalomra, akkor hogyan tudja megállapítani a Google, hogy az a bizonyos írás csak kulcsszavakra épülő értéktelen manipulálás?

Matt Cutts a Google webspam csapatának irányítója ezen kérdésekre igyekezett választ adni. Azt mondta, hogy a Google működésének megértéséhez vissza kell menni a Seo kezdetekhez, mikor a keresőmotorok a rangsorolásnál figyelmen kívül hagyták a linkeket.

Az oldalak tartalma sarkalatos pont, lényegében ez a fő tényező, ám értékének meghatározása roppant bonyolult. Ha a Google egy oldalon találkozik például a "vegán szépségápolási termékek" kifejezéssel, majd később visszatérve többször is előjön az adott kifejezés, joggal fogja úgy kezelni az oldalt, mintha a "vegán szépségápolási termékek"-ről szólna. Ez nagyon is jó, ám Matt Cutts figyelmeztet, hogy nem szabad túlzásba vinni a kulcsszavak használatát, mert a Google egy bizonyos ponttól túl pont az ellenkező módon kezeli az oldalt.

Sajnos még ma is nagyon sokszor fordul elő, hogy a weboldal tulajdonosok, a kezdő Seo szakemberek túl sok kulcsszóval dolgoznak és nem értik, miért nem jön a siker. Hát azért nem, mert a Google a linkeken kívül figyel a tartalomra is és ha túloptimalizálást érzékel, link ide vagy oda, nem sorolja az értékes tartalmak közé az adott oldalon publikáltakat.

Cutts azt is elmondta, hogy a Google különböző szempontok alapján értékeli a tartalmakat, például figyelembe veszi azt is, hogy mennyire megbízható domain alatt található-e. A webspam csapat feje még egy értékes kijelentéssel világította meg ezt a bonyolult területet: “De ha például egy felhasználó igazán ritka kifejezésekre keres rá, akkor is megjelenítjük az ezt tartalmazó oldalakat, ha kevés link mutat rájuk, mert úgy gondoljuk, hogy releváns lehet arra, amit a felhasználó keres.”

 

Ugyanakkor nagyon fontos a megfelelő, természetes linkmarketing is, mivel a Google-nél fontos tényezőnek számítanak az értékes oldalakról ránk mutató linkek.