Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

SEO alapok kezdőknek (SEO Audit)

2016.09.20

ha saját weboldal elkészítését tervezed vagy csak egyszerűen érdekelnek az online lehetőségek, az első amivel találkozhatsz, nagy valószínűséggel a "keresőoptimalizálás" lesz. Mondhatjuk, hogy szinte mindenhol ezt tolják az ember szeme elé, de vajon miért is? Most elmagyarázzuk neked, mivel is állsz szemben.

Mi az a SEO?

 

A SEO nem más, mint a keresőoptimalizálás, azaz Search Engine Optimization. Ennek célja a különböző oldalak látogatottságának növelése azzal, hogy a keresőalgoritmusok számára ideális honlapot hozzunk létre, mellyel a találati listán előkelő helyet foglalunk el. Jelenleg Magyarországon a főleg Google optimalizálásról beszélhetünk, mivel a Google piaci részesedése nagyjából 95%, így más keresőknek nem igazán jut szerep.

A lényeg abban rejlik, hogy azok a látogatók, akik a találati listáról érkeznek, nagyobb eséllyel válnak ügyféllé, vásárlóvá, mivel konkrét céllal jutottak el a webhelyre. Ez egyfajta szűrő is, ami főleg potenciális vásárlókat juttat az oldalra. A jó SEO az organikus lista elejére juttat, és az internetezők nagytöbbsége főleg az első néhány találat közül válogat.

Komoly marketing eszközről van tehát szó, lehetőségről, befektetésről, mely busásan megtérül.

 

SEO Audit alapok

 

Amennyiben már rendelkezel saját honlappal, de nem vagy megelégedve annak működésével, a látogatóid számával és a profittal, amit termel, érdemes megvizsgálnod, mennyire megfelelő a belső keresőoptimalizálásod minősége.

 

Mindig érdemes az alapvetőségekkel kezdeni, íme:

 

Title

 

A <title> az oldal neve, mely a lehető legjobban meghatározza az oldal tartarlát, így SEO szempontból kiemelt jelentőséggel bír. Fontos, hogy a Google a Title első 65 karakterét értékeli és a cím elején lévő kifejezések nagyobb jelentőséggel bírnak.

 

Meta leírások

 

Az oldalad elsődleges címe mellett a meta leírás megadása is alapvető követelmény. Több szempontból is fontos, de főleg amiatt lényeges, hogy ez a szöveg jelenik meg a Title alatt a Google organikus listáján. Kulcsszó optimalizáló szempontból is van némi jelentősége, de inkább arra kell koncentrálni, hogy a felhasználó az oldalunkra "csábuljon".

 

Meta Keywords

 

A Meta kulcsszavakra 2009 óta az ég adta egy világon semmi szükség nincs, mivel nem kezeli rangsorolási szempontból releváns tényezőként egyetlen Google algoritmus sem.

Más keresők máshogy viszonyulnak a kulcsszavakhoz, a Bing például spamként kezeli, de mivel ezeknek elhanyagolható a jelenléte hazánkban, a keywords kitöltésére nem kell időt pazarolni.

 

H tag-ek

 

A címsor (H1) és alcímek (H2, H3, H4) jelentősek az oldalunk rangsorolása szempontjából, ezért fontos, hogy odafigyeljünk ezek minőségére is. A helyezések javításában a jól megadott H1 és H2 címsorok játszák a fontosabb szerepet, az alacsonyabb szintű címsor kisebb jelentőséggel bír.

 

Alt tag

 

Tulajdonképpen a képek keresőoptimalizálásának eszköze az alt tag. Ez egy leírás, mely a forráskódban szerepel, amennyiben kitöltöttük. Keresőoptimalizálási szempontból roppant erős jelentőséggel bír az, hogy a képeidet is megfelelő címmel lásd el. Fontos, hogy a kép címe információval szolgáljon a kép tartalmáról és kötődjön a weboldalad témájához.

 

Keresőbarát URL

 

A weboldalak optimalizálásának egyik lényeges pontja a megfelelő Url elkészítése, mert a benne szereplő kulcsszavak és eleve a felépítése is jelentőséggel bír a Google számára. Nem könnyű feladat az URL megváltoztatása, ezért kezdők semmiképpen ne próbálkozzanak vele, mert a teljes megváltoztatás a nem megfelelő átirányítások nélkül vagy azok teljes hiányában hatalmas károkat tud okozni.

 

Értékes tartalom

 

A Google nem tudja eléggé kiemelni, hogy a hangsúly a tartalmon van, nem pedig az egyéb eszközökön, melyeket sajnos még ma is előszeretettel használnak túlzott mértékben. "Content is King" és bizony ezt a Google és a látogatók is így gondolják, tehát minőségi és egyedi tartalmat kell létrehozni, mert nélküle bármilyen címsor, meta elem vagy struktúra csak alacsony minőséget mutat.

A webáruházak jelentős része nem fogja fel, mekkora jelentősége van az egyedien megírt cikkeknek, blogbejegyzéseknek és inkább másoktól lopnak termékleírásokat, ismertetőket, szövegeket. Nem minden esetben ellenezhető a másoktól átvett tartalom, de erre is megvannak a megfelelő eljárások. Vegyük a fáradtságot vagy fektessünk be egy kis egyedi tartalomra, busásan megtérül majd.

 

Az algoritmusok folyamatos változása

 

A Google rangsorolói folyamatosan fejlődnek, változnak, így ami ma még tökéletes volt, holnap már lehet, hogy értéktelen. A Pingvin is állandóan változik a webmesteri irányelvek sincsenek kőbe vésve, és a technikai háttér rohamos fejlődése is komoly rugalmasságot igényel. Naprakésznek kell lenni a siker érdekében. Egy jó példa erre az újabban alapvető fontosságúnak számító reszponzivitás, ami néhány éve még nem volt szükséges.